Hieronder staan de antwoorden op de meest voorkomende vragen over veilig mailen via zorrmail.
Vraag: Mijn toegangscode klopt niet of is verlopen, wat moet ik doen? Antwoord: Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt dan een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig. Vraag: Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen? Antwoord: Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer. Vraag: Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is? Antwoord: Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender. Vraag: Ik heb mijn notificatie e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen? Antwoord: Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden. Vraag: Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan? Antwoord: Dit is niet mogelijk. Vraag: E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen? Antwoord: Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de instelling die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per SMS of e-mail ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving. Vraag: Ik wil een reply-all doen, kan dit? Antwoord: In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail. Vraag: Hoe lang blijft mijn bericht bewaard? Antwoord: Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht verwijderd.