• home▼
    • Nieuws
  • Praktijkinformatie▼
    • BEREIKBAARHEID
    • Praktijksluitingen
    • Avond, nacht en weekend
    • Medewerkers
    • Herhaalrecepten
    • Medische keuring, verklaringen en aanvraag second opinion
    • Op reis
    • Ik geef toestemming
    • Online inzage en persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
  • Afspraak maken▼
    • e-consult
    • Huisbezoek
    • POH-GGZ Geestelijke gezondheidszorg
    • POH-Somatiek
    • Andere spreekuren en verrichtingen
    • Wegblijftarief
    • Gezondheidsinformatie
  • formulieren en procedures▼
    • Vergoeding huisartsenzorg en aanvullend onderzoek
    • klachtenprocedure
    • Klachtenformulier
    • privacy regelement
  • Links in de regio
  • A
  • A
  • A

Veel gestelde vragen Zorgmail

Hieronder staan de antwoorden op de meest voorkomende vragen over veilig mailen via zorrmail. 

Vraag: Mijn toegangscode klopt niet of is verlopen, wat moet ik doen?
Antwoord: Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt dan een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.
 
 
Vraag: Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen?
Antwoord: Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer.
 
 
Vraag: Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is?
Antwoord: Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender.
 
 
Vraag: Ik heb mijn notificatie e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen?
Antwoord: Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden. Vraag: Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan? Antwoord: Dit is niet mogelijk.
 
 
Vraag: E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijke gegevens uit te wisselen?
Antwoord: Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de instelling die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per SMS of e-mail ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving.
 
 
Vraag: Ik wil een reply-all doen, kan dit?
Antwoord: In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail.
 
 
Vraag: Hoe lang blijft mijn bericht bewaard?
Antwoord: Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht verwijderd.
  • home▼
    • Nieuws
  • Praktijkinformatie▼
    • BEREIKBAARHEID
    • Praktijksluitingen
    • Avond, nacht en weekend
    • Medewerkers
    • Herhaalrecepten
    • Medische keuring, verklaringen en aanvraag second opinion
    • Op reis
    • Ik geef toestemming
    • Online inzage en persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
  • Afspraak maken▼
    • e-consult
    • Huisbezoek
    • POH-GGZ Geestelijke gezondheidszorg
    • POH-Somatiek
    • Andere spreekuren en verrichtingen
    • Wegblijftarief
    • Gezondheidsinformatie
  • formulieren en procedures▼
    • Vergoeding huisartsenzorg en aanvullend onderzoek
    • klachtenprocedure
    • Klachtenformulier
    • privacy regelement
  • Links in de regio

Openingstijden

Maandag 8:00 - 17:00

Dinsdag 8:00 - 17:00

Woensdag 8:00 - 12:00

Donderdag 8:00 - 17:00

Vrijdag 8:00 - 17:00

Adviezen

  • Last van je maag? Doe dit eerst
  • Zet je huisarts in het zonnetje

CONTACT

HUISARTSENPRAKTIJK EWOUD & ELISABETH

Gansfortstraat 6, 3961 CR Wijk bij Duurstede

0343-571673 (druk 1 bij spoed)

Voor vragen en maken van afspraken dagelijks bereikbaar tot 11uur.

Met spoed een huisarts nodig buiten kantoortijden?

LEVENSBEDREIGENDE SITUATIE? BEL ALTIJD 112

088 – 130 96 10 voor spoed in de avond/nacht en in het weekend

Patientomgeving

Klik om in te loggen
© 2025 Huisartsenpraktijk Ewoud en Elisabeth -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving